تنظیمات ذخیره و بازیابی اتوماتیک سند
گاهی اوقات در هنگام تایپ ممکن است اتفاقاتی بیفتد که منجر به از دست رفتن حجم قابل توجهی از مطالب درج شده در سند گردد. برای مثال کاربر پس از باز نمودن برنامه، چند صفحه مطلب تایپ نموده ولی قبل از اینکه نسبت به ذخیرهی آنها در سند اقدام نماید مواردی از قبیل برق رفتن و یا نقص در کارکرد سیستم، منجر به بسته شدن برنامه و از دست رفتن اطلاعات درج شده میگردد. به این منظور مایکروسافت ابزاری را در نرمافزار MS Word قرار داده تا با استفاده از آن بتوان میزان آسیب احتمالی را به حداقل رساند. بدین منظور انجام تنظیمات ذخیره و بازیابی اتوماتیک سند مراحل زیر را انجام دهید.
1- ابتدا وارد سربرگ File گردیده و از آنجا بر روی دکمهی Options کلیک نمایید.
در پنجرهی Word Options کلیهی تنظیمات اساسی نرمافزار در قالب زبانههای مختلفی در ستون سمت چپ پنجره قابل مشاهده میباشند.
2- پس از باز شدن پنجره Word Options، از ستون سمت چپ وارد بخش Save شوید
3- با یکبار کلیک بر روی گزینهی Save AutoRecover information every آن را فعال و مدت زمان مورد نظر را برحسب دقیقه جهت ذخیرهسازی اتوماتیک سند تعیین نمایید.
4- در ادامه با استفاده از کلید OK، تنظیمات مورد نظر را تثبیت و پنجره را ببندید. این امر باعث میشود تا نرمافزار به صورت اتوماتیک نسبت به ذخیرهسازی سند در بازههای زمانی تعیین شده اقدام نماید.
پیشنهاد میگردد مدت زمان ذخیرهی اتوماتیک را 5 دقیقه و یا کمتر در نظر بگیرید.
امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید در بخش دیدگاه سوال خود را مطرح کنید.
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
خیلی خوب بود .
خیلی روش خوبیه . همچنین خوبه که بدونیم حداکثر زمان ذخیر سازی 120 دقیقه است
سلام. خیلی عالیه. این نشون میده که شما به صورت عملی کار کردید. ممنون که حداکثر زمان ذخیره سازی را برامون نوشتید.
ممنون بابت اطلاعات مفهیدتون
عالی بود🤍🌱
عالی بود خیلی ممنون